Informacja ogólna o postępowaniu upadłościowym
Tryb składania pism i dokumentów w postępowaniu upadłościowym Osoby wskazane w pkt 3 mogą również wnosić wnioski lub składać oświadczenia i dokumenty w biurze podawczym każdego sądu rejonowego, przekazując ustnie treść wniosku lub oświadczenia pracownikowi biura podawczego oraz składając dokumenty sporządzone w postaci papierowej. Doręczenia w postępowaniu upadłościowym Sposób założenia konta w KRZ
Jaka część wynagrodzenia za pracę nie wchodzi do funduszy masy upadłości ? (gdy Upadły nie posiada zobowiązań alimentacyjnych)
Jeżeli Upadły otrzymuje minimalne wynagrodzenie za pracę na pełen etat (ustalane na podstawie odrębnych przepisów – w 2020 roku wynosi ok. 1930,00 zł netto), to w takim przypadku nie wchodzi ono do funduszy masy upadłości i pozostaje do dyspozycji Upadłego. (871 § 1 pkt 1 Kodeksu pracy w związku z art. 833 § 1 Kodeksu postępowania cywilnego).
Ustalenie wierzycieli i stanu zadłużenia – jak zgromadzić dokumentację?
Wpadając w spiralę zadłużenia osoby często przestają mieć kontrolę nad ilością wierzycieli i wysokością swojego stanu zadłużenia. Ustalenie tych informacji jest niezbędne do prawidłowo sporządzonego wniosku o ogłoszenie upadłości.
ETAPY POSTĘPOWANIA UPADŁOŚCIOWEGO KONSUMENCKIEGO w oparciu o przepisy części III tytułu V PU (proste upadłości z niewielkimi masami upadłości oraz tzw. bezmasowe)
Elementami dobrze sporządzonego wniosku są: szczegółowy opis sytuacji życiowej i osobistej dłużnika, okoliczności powstania spirali zadłużenia, daty powstania wymagalności zobowiązań, wyliczenie wysokości zadłużenia, w tym należności głównych, należności ubocznych, kosztów postępowania sądowego, klauzulowego, egzekucyjnego, kwoty którą otrzymał dłużnik do rąk własnych, aktualny i zupełny wykaz majątku z szacunkowa wyceną ect.);



